Zaak Geseponeerd
Al heel lang willen wij een nachtcache lopen. Vrijdag 8 mei moest het er maar van komen. Samen met team tomkirs en timovim92 naar Dolleman (nachtache).
Deze cache begint thuis al leuk. Vanaf de website een leuk youtube filmpje met de ontbrekende informatie voor de parkeer plek. Leuk gemaakt. Dat beloofd wat!
Het is van ons huis uit een uurtje rijden. Het navigatiesysteem stuurde ons over Zwolle. Dat is welliwaar 1 minuut sneller dan binnendoor, maar wel 35 kilometer verder.
Even een tussenstop gemaakt omdat Tom het nodig vond een, bij gebrek aan elanden, een eendtest met zijn polo te doen. Eend dood, voorruit gebarsten. Van de schrik bekomen gaan we verder richting Hoogeveen.
Eenmaal uit de auto de uitrusting omgedaan en de lampen aan. Zelf hadden we een 400 Ansi Lumen lamp gekocht. Dat is dus een beetje te veel van het goede. Hij heeft de hele tocht op de laagste stand gebrand en dat voldoet prima.
De instructies waren duidelijk. Rode reflector, een puzzel o.i.d. Helaas hebben we door niet op te letten de eerste twee gemist. Vandaar uit verliep de tocht voorspoedig.
De waypoints (puzzels) die we daarna vonden waren werkelijk fantastisch. Het is erg jammer dat ik hier niet kan vertellen wat we allemaal tegen gekomen zijn. Tip: Neem een goede uv lamp mee en vergeet de extra batterijen niet. Wij konden nog met met het laatste restje energie de puzzel oplossen. Helaas had de lamp daarna niet voldoende power meer voor de laser die we later nog nodig hadden.
We hadden onvoldoende informatie om de laatste puzzel op te lossen. Het regent ook en dus zijn we maar zonder buit naar huis gegaan.
We komen zeker nog een keer terug om de cache te verschalken en dan de verdiende favoriet te geven. Kortom: Een echte aanrader.
Om 03:00 uur stappen we ons bed in. Zo heb je de volgende dag ook nog wat aan de cache 🙂




