Gisteravond stond er een nachtcache op het programma. In eerste instantie wilden we Dolleman (Nachtcache) doen. Maar die ligt er uit. Een reactie van de CO op een mailtje is niet op tijd binnen. Nog steeds niet trouwens.
Dan maar op zoek naar een andere. Ons oog viel op Operation Night Thunder [ Nachtcache ]. Omdat Corrie niet met mij alleen durft moet er een team samengesteld worden. TomKirs willen in elk geval wel mee. Later meldt SwiperTheFox zich ook. Dus zijn we met vijf man. Hier volgt de log, die beschrijft alles wat ik hier neer wil zetten:
De herfstequinox is weer geweest. De nachten worden weer langer dan de dagen. Tijd voor een nachtcache. Een paar maanden geleden zijn we niet uit de Dolleman cache gekomen. Omdat deze er uit ligt zijn we op zoek gegaan naar een goed alternatief.
Het peloton bestond uit ShiwperTheFox en het team TomKirs en wijzelf. Swiperthefox bood aan te rijden. In zijn auto passen we met z’n vijven. TomKirs hebben en VW Diesel, daar durf je nu natuurlijk niet meer de natuur in te gaan. En wij hebben een klein dieseltje.
Dus op weg naar Roden. Na anderhalf uur kwamen we aan op de parkeerplaats.
De lucht was helder, de maan was bijna vol. Dus schoenen wisselen kon bijna zonder zaklampen.
En op weg naar WP1. Een leuke (militaire) aanvulling zou zijn om de opdracht te geven te naar waypoint 1 te tijgeren. Nu bleef de modder tot onder de knie. Aangezien wij niet gehinderd worden door bezuinigingen was onze uitrusting uitstekend in orde. We hadden een nieuwe UV-lamp en 400 lumen zaklampen.
De waypoints waren super leuk opgezet. Gelukkig hadden we drie (ex) verbindelaars bij ons, dus de communicatie met het hoofdkwartier verliep vanzelfsprekend vlekkeloos. De jongelingen onder ons waren enthousiast en gaven het best wel hoge tempo aan. Het is lastig om naar fireneedles te zoeken en op het pad te letten. Het blijkt wel dat onze wandelschoenen (tegenwoordig hebben we geen kisten meer in het leger) goed waterdicht en vooral modderdicht zijn. Onderweg kwamen we de nodige munitiekistjes tegen. Deze bevatten helaas geen kogels meer. Anders hadden we deze mooi kunnen doneren aan het Nederlands leger. Kan er weer wat worden geoefend.
De laaghangende mist in combinatie met de bijna volle maan, gaf een mooi misterieus plaatje. Alles was dus top. Leuke ploeg, mooie omgeving, supermooie waypoints en op de terugweg een een doosje McNuggets.
Super bedankt voor deze cache en respect voor het onderhouden en maken. Jammer dat wij maar één favorietje mogen geven.