Bûter brea en griene tsiis
Nadat het me eindelijk is gelukt om een programma te schrijven dat in een keer alle Praat mar Frysk puzzelcaches oplost, moeten we deze trail maar zo snel mogelijk fietsen. Het schrijven van het computerprogramma heeft overigens zo lang geduurd dat we ze wel tien keer met de hand hadden kunnen oplossen. Het leek wel een IT project van de overheid.
De trail
De auto hebben we geparkeerd bij de sportvelden van Mildam. Ze waren daar aan het kaatsen. Thuis heb ik de spelregels even opgezocht. Ik snap er nog steeds niks van.
De trail is weer super goed verzorgd. Alles was in prima staat van onderhoud, op één na. Daar was de behuizing verdwenen en door een cacher voor ons gerepareerd met een plastic zakje. De inmeting was ook prima, weer op één na. Deze lag 20 meter van het meetpunt. We werden er door een voorbijganger op gewezen. Later konden wij over de snelweg heen met gebaren weer een ander team helpen.
Het is ons weer gelukt de bonus te vinden. Na het logggen hebben we in de buurt bij De Geele Bosch een heerlijk kopje koffie met een lekker wafel, bedekt met boeren ijs en aardbeien gegeten.
Het is een mooi gebied voor een fietstocht. We waren natuurlijk niet de enige. Het lijkt me ook heerlijk om hier eens met mijn racefiets alle e-bikers te irriteren. Ga ik zeker nog een keer doen.
Bijvangst
Natuurlijk heb je bij zo’n trail wat bijvangst. We hadden thuis al wat mysteries opgelost. Ik ga ze hier niet noemen. Uitzondering: CE#14 Twee emmertjes water halen. Deze was wel heel leuk in elkaar gezet. Geen idee waar WoSyHi de tijd vandaan haalt. Verder zaten er geen juweeltjes bij. Eentje hebben we gevonden omdat een team voor ons deze oppikte terwijl wij er langs fietsten. Extra bonus dus. En dan was er nog een die nergens anders kon liggen. Even het cache paadje volgen en die was ook in de pocket.
In totaal was het resultaat 52 caches. We willen dit jaar de 4.000ste vinden.








