Thuiswedstrijd

Thuiswedstrijd

Gistermiddag hadden we al gezien dat er een nieuwe multi (1e Trekker spoor Emmeloord / TB Hotel) online was gekomen in Emmeloord. Dit past mooi in ons dagelijkse 10.000 stappenplan.  Na de lunch de gps geladen en op pad. Heerlijk om eens te voet naar het eerste waypoint te kunnen gaan in plaats van een uur in de auto.

Het is een leuke multi door het dorp. Ondanks dat we overal al eens langs zijn gelopen hebben we toch de hele route (2.1 km) gedaan. Bij WP11 een behoorlijke afwijking. Verder heel goed opgezet. Bij WP11 komen we Freezjes en hugoboss01 tegen. Ook zij hadden dezelfde afwijking. Met z’n allen op weg naar de heel leuk gemaakte eind-cache.

Heel lang geleden hebben we De verloren spullen van meneer Woodie gelopen. Dit is ook een aanrader. De wherigo is leuk. We konden toen

IJsbreker

(en al die keren daarna dat we er langs zijn gelopen) de cache niet vinden. Vandaag krijgen we een tip. Omdat de multi niet de beoogde 10.000 stappen tot resultaat heeft doen we deze ook nog even. De drijfnatte cache kon niet beschreven worden. De cache staat ook al een maand op ‘needs maintenance’. Omdat de CO ook al twee maanden niet ingelogd had heb ik aangeboden de cache over te nemen.

Kampen

Kampen

Vanochtend had ik een afspraak met de overbuurman. Even lekker Gran Tourismo spelen. Het kwam dus neer op twee uur rijles in allerlei bolides. Op tijd remmen. Niet sturen tijdens het remmen. Gedoseerd gas geven etc. Was erg gezellig en misschien kan ik de volgende keer wat tegenstand bieden.

Ik had mijn kussen gewassen. Dat was een traject van wasmachine, droger, kliko. Dan maar naar Ikea om een nieuwe te halen. De oude kwam daar ook weg en was een heerlijk kussen.

Op zaterdag middag wil je niet de stad (Zwolle) in. Dan kan je je auto echt niet kwijt. Dan maar even door Kampen lopen.  En ja hoor. Daar liggen nog een paar traditionals.

Achtereenvolgens hebben we Zicht op ’t Kleinste HuisjeBrunnepe & OranjewijkBij het steegje van Beatrix4 bruggenProject IJsseldelta – Haven,De Fantast,  Minimulti Museum De Stadsboerderij en Stadspark gevonden. Dat is op zich voor ons al een hele prestatie. Acht stadscaches en geen ‘no found’.

Alle acht zijn ze niet bijzonder. De minimulti is inderdaad een minimultie. Die kan je trouwwens via google streetview wel oplossen. Niet dat dat zin heeft. De cache ligt een paar meter verderop.

Bagagewagen

Bagagewagen

Vrijdag zag ik op marktplaats een leuke bagagewagen voor de vakantie. Direct een laag bod gedaan. Na wat berichten heen en weer al snel een overeenkomst bereikt. Vandaag halen we hem op.

De aanhanger is niet de nieuwste en heeft een 7 polige stekker. Onze auto heeft een 13 polige. En dan moet je dus op 2de paasdag een verloopstekker, hangslot en disselslot moet halen. We gaan op weg naar de Vrijbuiter in Zaanstad. We zijn mooi op tijd en kunnen vlak bij de deur parkeren.

Na een bezoekje aan de Vrijbuiter, LIV outdoor, Loods 5,  Rivera Maison, Hornbag gaan we nog wat caches oppakken. We hebben de trail Nr2 Hembrugterrein Trail [SAKE2016] gelopen. Nr 1 en Nr 7 heben we overgeslagen. Het is geen lekker weer en we hebben ondertussen 8 km gesjokt door de winkels. We verlangen naar de autostoel. Terug nog even langs de praxis voor het laatste onderdeel, het disselslot.

Hemburg

Eenmaal in de auto kunnen we rustig uitrusten. Het is ondertussen zo druk geworden dat we er een half uur over doen om van de parkeerplaats af te komen. Daarna gaat alles op rolletjes. We halen de aanhanger op, eten bij de McDonalds en zetten de aanhanger in de schuur. Vlug naar huis. Op tijd naar bed. Morgen weer vroeg op.

Waterloopbos

Waterloopbos

In eerste instantie wilden we gaan cachen in de buurt van Assen. Maar dat is 1.5 uur rijden. En het was erg lekker in bed vanochtend dus hebben we gekozen om maar in de buurt te gaan wandelen.

We doen even [N.O.P.E.] Van Bangkok naar IJmuiden. Het was erg druk. De parkeerplaats was bijna vol. Tijdens de wandeling was het ook druk op de paden.

Gelukkig zijn de waypoints we te vinden zonder dat het opvalt. Tenminste als je ze kan vinden. Wij konden bij WP 10 niets vinden. Maar met wat gokwerk was de cache wel te vinden. Een joekel van een box met een fluoriserend deksel.

 

Het Voorsterbos is natuurlijk een fantastisch stukje erfgoed om door heen te lopen. Sommige schaalmodellen zijn vrij gemaakt van begroeiing en geven een goed beeld van wat er hier is onderzocht.

En weer verder

En weer verder

Ik heb al een lange tijd niks meer gelogd. Na de crash van de site heb ik geprobeerd de boel te herstellen. Dat is niet gelukt en de achterstand met logjes werd steeds groter. Ik ga dat ook niet meer oplossen en heb besloten om gewoon de draad vanaf nu weer op te pakken.

In de tussentijd hebben we niet stil gezeten. We hebben een korte vakantie in Lorsch gehad en daar een paar mooie caches opgepakt. Samen met team Raclettis. Eentje wil ik daar nog wel van noemen. Dat was Tour de Bensem (Radcache 34km). Een mooie fietstocht rond Bensem met de nodige klimmetjes en bijbehorende afdalingen.

We springen naar vandaag. Eindelijk weer eens mooi weer. We gaan op weg naar DRL #19 IJsselheide. Alles netjes uitgeprint. Aangekomen bij WP1 ging het al mis. Hoe we ook zochten, geen aanwijzing. Helaas. Geen tijd voor nog een multi. Om toch even te controleren of we nog wat kunnen vinden zijn we via binnenwegen weer naar huis gereden. Daar hebben we toch nog twee caches op kunnen pakken die we eerder niet konden vinden: Zalk aan de IJssel en Het Zalkerveer.

Bij Kampen nog even KTCC: Kamper Tweede Carpool Cache en Reevediep – brug Nieuwendijk opgepakt. En snel weer naar huis voor de visite komt.

Weerribben

Weerribben

Deze heerlijke dag kunnen we natuurlijk niet voorbij laten gaan. We besluiten een rondje om de Beulakker. De auto wordt in Heetveld geparkeerd en van daaruit gaan we het rondje fietsen.

Hier ligt ie niet!

De eerste cache die we tegenkomen is van de serie ‘Over het Vollenhover land’. Over het algemeen gesproken geen bijzondere caches. We hebben ze niet allemaal kunnen/willen vinden. Enkele caches van deze serie zijn bij stopplaatsen verstopt. En daar wordt natuurlijk wel eens een sanitaire stop gemaakt. Het is niet fijn zoeken.

We hebben een extra lusje gemaakt richting Wanneperveen.  Rond wanneperveen pakken we een aantal caches van de serie #1 Van Weide naar Wiede – WaterReijkpad – trail op. We nuttigen in het dorp een kopje koffie en een stukje appeltaart bij Music & Coffee (Geen website). Gezellig tentje met een aardige eigenaar die, net als ik, ook een Stones fan is.

Brandemeer

Brandemeer

Eigenijk had ik moeten gaan fietsen. De mist zou wel op gaan trekken en dan was het super weer geworden voor een rondje. Ik vind het toch gezelliger om samen met Corrie een cache te lopen.

Vanmiddag steken we de bbq aan. We hebben nog stokbrood en wat salade nodig. Het is dan logisch om ten noorden van Lemmer wat te zoeken. In Lemmer zijn de supermarkten namelijk elke zondag open. Op de terugweg nemen we dan wat boodschappen mee.

We kiezen voor Brandemeer. Een zo op het oog leuke multie. De route is erg mooi. Wel zwaar lopen door het lange, natte gras. De vragen bij de diverse waypoints lijken gemakkelijk. Toch hebben we een paar foutjes gemaakt. Het door ons berekende eindpunt lag op een onmogelijke plek. Even de logjes doornemen en namen we het besluit om maar even ergens anders te kijken. Daar aangekomen even gekeken wat de coordinaten waren en of we onze fouten konden verklaren. Het nieuwe punt leek logisch en na wat rondkijken hadden we de cache te pakken.

Onderweg hebben we Zicht op het Brandemeer #1 en Zicht op het Brandemeer #2 nog even opgepakt. Voor #3 hadden we geen energie meer. Dat was weer een extra kilometer. We vonden de 8 die we nu gelopen hebben wel genoeg.

Tolueen

Tolueen

Vanmorgen kreeg ik een mailtje van een nieuwe cache:Tolueen. Op mijn werk kan ik niks doen, dus direct een appje naar Corrie gestuurd Die heeft namelijk al vakantie. De oplossing was niet zo snel gevonden. In de loop van de middag toch snel even via google de juiste smelt en kookpunt gezocht en doorgegeven.

Corrie op pad en ja hoor, Brons. De was even de code vergeten en al snel werd ze geholpen door een andere geocacher.

Albatros

Albatros

Eindelijk mag onze tent, een 22 jaar oude De Waard Albatros, weer in actie komen. Na een korte introductie tijdens het pinksterweekend nu weer twee volle weken. We lenen hem uit aan dochterlief en haar gezin en gaan hem even helpen opzetten. Hij moet namelijk perfect staan. Het is nogal een klus om hem goed op te zetten.

Na 22 jaar nog steeds super mooi.

De keuze is gevallen op Camping Diever. Nadat de tent is opgezet en ingericht eten we nog een hapje mee en gaan we weer op weg naar huis.

Onderweg pakken we de volgende vier caches mee:

  • Found Birds lóve Pinutbutter. Leuke kleine oppikker bij Diever in de buurt. Ik kon er net bij. Je moet dus ten minste 1.80 zijn of een opstapje meenemen.
  • Found Het geheim van de Paddenstoel #19. Beetje lastig parkeren. Maar ach. Het is niet druk langs deze weg. Snelle oppikker voor onderweg.
  • Found Second Shoe. Deze was wat lastiger omdat het leek of hij in het weiland stond. De container is lastig open te krijgen. Kost je al gauw een nagel. Wel grappig gemaakt. Favorietje is wel op z’n plek.
  • Found -De Kolibrie Villa-. Deze keer weer langs de weg parkeren. Wat lastiger dan de tweede. Hier is het namelijk wel druk. Gelukkig snel gespot en gelogd.

    Gelukkig een oprit.
Flevo Plane

Flevo Plane

Flevo Plane Trail

Al enige tijd zijn we bezig met het oplossen van de 30 puzzels. We zijn blijven haken bij Flevo plane #6. Die is volgens mij niet op te lossen. Maar goed. Deze ligt tussen nr. 5 en nr. 7 en met een beetje rondkijken is deze wel te vinden.

Niet alle vragen zijn even gemakkelijk op te lossen. Toch is het ons gelukt om ze alle 30 te vinden. Bij nr. 6 kwamen we er pas achter dat in de koker een aanwijzing zit voor de bonus. Nadat we weer bij de auto zijn aangekomen hebben we nog een keer de eerste zes bekeken voor de bonus. Nr 3 konden we de eerste keer niet vinden. Deze keer na wat zoeken wel.

Brandnetels en Berenklauw

De omgeving was een stuk leuker dan verwacht. Alleen het gedeelte langs het vliegveld was wat minder. Verder was het leuk fietsen. Je fietst grote stukken door een jong stukje natuur. Ook de caches liggen in de natuur. De meeste caches worden door hoge brandnetels en berenklauw (niet die van de snackbar, maar die geïmporteerde tuinplant) bewaakt. Lange broek en shirt met lange mouwen is een must. Terwijl ik dit zit te typen tintelen mijn handen nog steeds door de brandnetels .

Voor de bonus moet je een sudoku oplossen. Daar is een app voor en dat was dus zo gedaan. De bonus ligt een behoorlijk stuk van het pad. Deze is leuk in thema gemaakt.

Bijvangst

Zoals altijd kan je door zo nu en dan even van de trail af te wijken nog wat extra caches meepakken.

Als eerste kwamen we langs Stairway to Heaven. Hier rijden we al jaren langs met de auto. En nu dus eindelijk op de fiets. Ik de langste trap, Corrie de korte. Allebei naar boven. Ik heb geen hoogtevrees, maar boven was het doodeng. De hele stellage wiebelt als de mast van een zeilboot in een storm. Corrie moest (geheel vrijwillig overigens) nog een keer naar boven en vond de cache. Ik had deze over het hoofd gezien.

Verderop lag er nog eentje van de computer crash serie. Hier hebben we in oktober 2014 een poging gedaan en toen maar twee gevonden. Nu kunnen we daar Compjuter crash – Random Access Memory aan toe voegen.