ZW FRL (DEEL 2)
Het is tijd om deel twee van de ZW FRL te doen. Het waait hard en het is bloedheet en we hopen dat het op de fiets wel uit te houden is. Mijn fiets wordt voorzien van een koeltas met flesjes water, fruit en koelelementen. De overige proviant gaat bij Corrie in de fietstas. Zij mag het meeste gewicht meeslepen omdat zijn een hulpmotortje heeft.

We zetten de auto in Lemmer neer en gaan met een omweg naar NR 34. Deze route heb ik op de kaart uitgezet.
Langs de A6
Als we de gps van Corrie starten, blijkt deze het niet meer te doen. Dat wordt dus thuis weer naar fabrieksinstellingen zetten. Gelukkig hebben we uitwisselbare steunen op de fiets. Corrie krijg mijn GPS en ik monteer mijn telefoon op het stuur. C:Geo werkt ook al niet meer met opgeloste mysteries. Het wordt vandaag dus behelpen. Nadat we deze cache 100 meter zijn gepasseerd en weer terug zijn gefietst wordt hij snel gevonden.
Straatweg bankje
De afstanden zijn groot en we hebben meewind. Het schiet lekker op zo. Deze kunnen we in eerste instantie niet vinden. Door de logjes worden we op het verkeerde been gezet. Op het moment dat we een ‘no find’ willen loggen ziet Corrie de cache hangen. Je moet niet twijfelen aan de naam van cache. Dat is een duidelijke hint. Op naar de volgende.
Follega brug bankje
Waarom we deze niet gedaan hebben, geen idee. Toen Corrie de logjes las gaven we onszelf weinig kans. Als ik nu de logjes bekijk zie ik er niets van terug. Jammer. Dat had weer een puntje gescheeld.
De Wellebrêge

Als je thuis de route uitzet met op de kaart kan je niet goed zien dat je soms een stuk(je) moet omfietsen. Zoals voor deze. De cache is snel gevonden. We gaan hier onze lunch nuttigen.
Over (de) Balk
Deze ligt in het centrum van Balk. Hij is goed te vinden en ongezien te loggen. En dit terwijl aan de ene kant winkelend publiek langs loopt en aan de andere kant de bootjes in file voorbij trekken.
Wat is Balk een gezellig dorp. We zijn hier nu voor de eerste keer en we moeten hier zeker nog een keer heen op een mooie dag.
Lutsmond
Dit is de enige multi die we tijdens de tocht kunnen doen. De waypoints liggen dicht bij elkaar. Jammer dat de meeste wp’s zijn verdwenen en het antwoord in de beschrijving staat. De stash ligt wat verder weg. Nadat we eerst aan de verkeerde kant van het kanaal staan ga ik de cache oppakken terwijl Corrie twee milkshakes bij Cafetaria ‘De Balk’ besteld. Wel lekker op zo’n warme dag.
de wijze Uil
Eindelijk een cache in een Bos. Dus een mooie gelegenheid voor een sanitaire stop. De cache is wat lastig te vinden. Leuk gemaakt.
Gaasterlandse Storm [DFM13]
Deze is erg moeilijk. Althans voor ons. Op weg hierheen fietsten we al langs het kanaal waar deze brug overheen gaat. Ook hier is varen niet leuk meer. Bootjes varen in file beide kanten op. Gezellig hoor!
De cache wordt uiteindelijk door Corrie gevonden. Niks bijzonders.
Karlijn -het kalfje- [DFM15]
Deze is grappig. Heel snel gevonden, originele verstopplek. Ik ben er twee keer heen gelopen. De eerste keer bi de fiets aangekomen, zie ik mijn telefoon nog bij de cache liggen.
Xylony -de pony- van Opfokstal Beuckens [DFM15]
Dit is een joekel van een doos. Deze kan je echt niet missen. Omdat hij aan een doodlopende weg richting een boerderij ligt, maakt dat ook niet uit. Als je hier komt ben je familie van de boer of geocacher. Als we zijn gestopt krijgen we gelijk bezoek van nieuwsgierige paarden. Dat maakt de plek van deze cache echt bijzonder. Fotooootje!!!

Op weg naar de trail komen we langs een picknickplek in de schaduw. We hebben de tas nog niet open of hij zit vol wespen. We proberen zonder schade alles weer in te pakken en weg te komen. Tijdens de vlucht word ik door mijn shirt heen in mijn zij gestoken.
ZW FRL 34 Puzzeltrail
We hebben er nu 35 Km op zitten en gaan beginnen aan het tweede deel van de ZW FRL trail. Het is ondertussen erg warm. We kopen onderweg nog een extra flesje water.
We kunnen ze allemaal goed vinden. Ik wil hierbij wel even een opmerking maken over NR 24. Deze is subliem verstopt. Ook deze hadden we al opgegeven. Terwijl we hier, zonder wespen, ons fruit naar binnen werken, ziet Corrie ineens iets vreemds aan het bankje. En ja hoor. Daar is ie.
NR 2 hebben we gemist. Die stond blijkbaar niet op onze pocket query. Jammer. Maar gelukkig is Lemmer niet ver weg. Die komt dus nog wel een keer.
Onderweg naar Lemmer doen we nog wat bijvangst:
Seedyk Kiekje 2.0

Leuke plek. Eenvoudige cache. Door naar de volgende.
Minibiep Nijemardum
Leuk gemaakt. Even zoeken naar het sleuteltje, kistje open en loggen. Netjes verzorgt. We zien hem zo wel vaker, zo’n bibliotheekje. Leuk hoor!
We fietsen het laatste stuk flink door. Corrie zet nog even wat extra druk op de pedalen (en volledige ondersteuning). We hebben pal tegen en om me niet helemaal stuk te fietsen ga ik achter haar uit de wind fietsen. Aangekomen bij de auto lukt het ons om de roep van de McDonalds te negeren en rijden we met rammelende maag naar de supermarkt om wat vlees te kopen voor op de BBQ.

Daarna nog ff lekker nagenieten met een drankje en een spelletje. Helaas mocht ik weer verliezen.
















